זה (כן) רק ספורט

אדרנלין, לב דופק בחוזקה, סרטונין במוח, להרגיש את הדם זורם, להרגיש את החיוך על הפנים, לאהוב את זה, לחיות את זה. זה ספורט בשבילי!

ספורט זה דרך חיים. זה משהו שאני לא יכולה לתאר את חיי בלעדיו.

בשבועות בהן אני נפצעת וצריכה לקחת הפסקה אני לא אותו אדם. אנחנו מכורים לזה כמו שנרקומנים מכורים לסמים. אבל הי, זו התמכרות טובה לא?

חשבתי על גולות הכותרת כחיי כספורטאית:

יולי 98, וינגייט, אליפות ישראל בשחייה, אני בת 12, מתמודדת על פודיום במשחה 200 חזה. כל השלוש שנים אחרונות התאמנתי קשה בשביל הרגע הזה. שבוע שבו יש לפחות 8 אימונים באורך של שעתיים ולפני כן עוד "חימום יבש". כל כך הרבה אימונים מתנקזים לרגע של פחות מ-3 דק'. בסוף קיבלתי רק את המקום הרביעי. אבל החוייה עצומה.

אפריל 2009, טריאתלון ראשל"צ, טריאתלון ראשון שלי אחרי חצי שנה של אימוני הכנה. מקום 2 בנשים. כמה אנרגיות, כמה התרגשות, איזה חיוך בסיום.

סוף מאי 2010, משחה ת"א טוטאל, הים סוער, הגלים גבוהים, ואנחנו יוצאים ל-5 ק"מ שחייה. אם יש משהו שאני אוהבת זה גלים.

מרתון טבריה 2015, האדרנלין זורם, ההתרגשות בשיאה, קור אימים בחוץ אבל הלב חם. אמא מעודדת ותומכת. קצת פחות מארבע שעות לאחר מכן אני בקו הסיום בוכה מהתרגשות.

ינואר 2016, שבת בבוקר, אחרי שבוע של גשם השמש זורחת, אני לוקחת את הגלשן והולכת לים. איזה גלים. מושלמים בשביל מתחילים. כל גל שאני תופסת אני מזנקת על הגלשן, חיוך ענק נפרס על פניי ואז אני חותרת בחזרה לתוך הים לתפוס את הגל הבא.

אבל לפעמים נפצעים….

וזה מבאס…

זה מפחיד….

אנחנו לא יודעים מתי נחזור למגרש, לטיילת, לסטודיו, לים, לבריכה.

מכירה את זה, מזדהה עם זה ולכן גם אוהבת לעזור בזה.

בלימודיי גיליתי שיטה מעולה שעוזרת להוריד את הכאבים עוד באותו טיפול. השיטה נקראת שיטת האיזון של ד"ר טאן.

והיתרון הגדול שלה הוא שאני לא שמה את המחטים במקום הכואב וכך אני יכולה לבדוק שיפור ממש לאחר הכנסת המחטים – אין שיפור ? מנסים את הנקודה הבאה! אני אעשה הכל כדי שהמטופל יחווה לפחות שיפור של 50% בכאב עוד במהלך הטיפול.

אני אוהבת לראות שיפורים מהירים ואנשים שמחים כשהם נפתרים מהכאב שלהם. זה מרגש אותי כל פעם מחדש.

לראות מטופל שהגיע רק לפני שישה טיפולים צולע בגלל קרע אכזרי במניסקוס הולך ישר, לא חושב על ההליכה יותר, לשמוע ממטופל עם בעיות ברכיים קשות שהוא הצליח לעשות את חופשת חלומותיו באירופה עם האופניים בלי כאב.

להחזיר שחקן גולף עם כאבים במרפק למגרש כבר לאחר 4 טיפולים.

ועוד ועוד סיפורים.

זה חשוב לי כי אני יודעת שגם אני לא במיטבי כשאני לא יכולה לעשות ספורט. ולכן, מלבד התמיכה הפיזית באמצעות המחטים, אני גם מקשיבה, מזדהה, מעודדת, ומראה שיש אופק, ונכון למרות שנראה לנו שזה סוף העולם זה לא בהכרח כך.

לסיכום – איך אני יכולה לעזור לספורטאים:

  • החלמה מהירה מפציעות
  • שחרור שרירים תפוסים
  • שיפור תווכי תנועה
  • תחזוקה ותמיכה בתקופת אימונים עצימים או לפני תחרויות