תזונה

נמאס לכם כבר לשמוע על דיאטות חדשות? על "נביאי תזונה" חדשים? על גלולת הפלא החדשה?

מתוסכלים מהמשקל שלכם? מהעייפות של אחרי ארוחת הצהריים?

אני ממש מבינה אתכם!

הרשת מלאה במאמרים על תזונה, דיאטות והרזייה. ייתכן שיש יותר ממליארד דעות בעולם על מהי תזונה נכונה, איך יורדים במשקל ואיך שומרים עליו ועוד ועוד.

אנחנו רק שוכחים שמטרת האוכל היא להזין אותנו – לגרום לנו להרגיש אנרגטיים ולא עייפים.

באוכל יש אנרגיה שצריכה לגרום לנו לתפקד יותר טוב, לעשות את הפעילות שאנחנו רוצים לעשות ובעיקר לא לעייף אותנו.

ברפואה סינית יש דגש רב על התזונה בהקשרי מאכלים מסויימים שמתאימים לכל אדם ומאכלים שמומלץ לו להימנע ממנו. אבל לא מדובר רק על סוג אוכל אלא גם על צורת האכילה, הכמות והתזמון.

לתזונה יש 4 חוקים עיקריים:

  • מה
  • מתי
  • כמה
  • איך

נסו לבדוק על איזה כלל אתם צריכים לעבוד

מה לאכול

יש לבחור את האוכל שמתאים לנו. לא לכולם מתאימה אותה הארוחה. לכן קיימים שפע סוגי תזונה ודיאטות בעולם.  למשל תזונת raw, שבה אוכלים רק אוכל טרי שאינו מבושל לא תתאים לאנשים עם מערכת עיכול חלשה כי הם יתקשו מאוד לעכל את המזון. והאוכל שיאכלו רק יתיש אותם במקום לחזק.

סלט זה מאוד בריא, כך אומרים, אבל נשים שיאכלו הרבה סלט ויבססו על זה את התזונה שלהן יגרמו לעצמן בבוא העת עייפות ותשישות רבה שכן הסלט הוא קר וקשה למערכת העיכול לעכל אותו. ולא יעבור זמן רב עד שהן יצטרכו לפצות ו"לגנוב" משהו מתוק כדי להמשיך לתפקד (אבל מותר לי כי אכלתי סלט לארוחת הצהריים : )

בשר – יש בזה חלבון, "אני חייב לאכול חלבון כדי להיות חזק", אבל אולי הגוף שלך לא מעכל טוב את הבשר ובמקום לחזק אותך רק מתיש אותך ואחרי ארוחת צהריים בשרית קשה לך "לסחוב" את המשך היום?

מתי לאכול

ממש חשוב לשים לב לזמנים שבהם אוכלים.

האידיאלי הוא לאכול ארוחה קטנה כל 2-3 ממש דברים קטנים: תפוח, כמה שקדים, עוגיית גרנולה, גזר. כל פעם קצת.

איפה יכולות להיות בעיות:

  1. דילוג על ארוחת בוקר אשר מביאה אותנו ממש רעבים לארוחת הצהריים. שימו לב שפירוש המילה breakfast היא – לשבור את הצום! הצום של הלילה. אנחנו חייבים לאכול משהו אחרי ש-12 שעות לא אכלנו כלום ככה מתניעים את היום.
  2. אכילה פעם אחת ביום בלבד ארוחה ממש גדולה וזהו – מערכת העיכול פשוט לא יכולה לעכל כמויות כל כך גדולות בפעם אחת. זה מתיש את הגוף במקום לחזק אותו.
  3. אכילה מאוחרת בלילה – אני ממליצה תמיד להפסיק לאכול בסביבות 2000 ומקסימום 2100 כי לאחר מכן מערכת העיכול שלנו לא אמורה "לטפל" באוכל שאנחנו מכניסים אליה וכך האוכל רובץ בקיבה, מקשה עלינו את השינה, גורם לנו לא להיות רעבים בבוקר, ושוב הלופ מתחיל – ויתור על ארוחת בוקר, ארוחת צהריים גדולה מדי, ארוחת ערב מאוחרת מדי.

כמה לאכול

שוב, מטרת האוכל היא להזין אותנו – לספק לנו בדיוק את האנרגיה הדרושה לתפקוד. כבר הבנו שמנות גדולות לא עוזרות לכך. ולכן אני ממליצה תמיד למלא קערה קטנה ולאכול בה. אין צורך "להתפוצץ". אכלתם מנה קטנה ואחרי 20 דק' אתם רעבים? אין בעיה! קחו עוד מנה קטנה. מבטיחה לכם שאת הקערה הרביעית לא תצטרכו למלא (גם לא את השלישית).

איך לאכול

הכי הכי חשוב. במיוחד לאנשים שחיים במתח רב. לאכול בסביבה נעימה, לשמוע מוזיקה כיפית, להיות עם אנשים שאוהבים. לא לריב במהלך האוכל, לדבר בטלפון, לענות למיילים וכו'. מומלץ לנשום גם בין ביס לביס. לאנשים שאוכלים מהר מדי אני ממליצה על מדיטציית המזלג – אחרי כל ביס מניחים את המזלג ורק אחרי שבלענו את הביס אוחזים במזלג שוב.

כאמור, כל אחד מאיתנו צריך להקפיד בעיקר על כלל אחד או שניים מכל הרשימה הזו כדי לשפר את התזונה והאנרגיה שלו.

ספורט

זה (כן) רק ספורט

/
אדרנלין, לב דופק בחוזקה, סרטונין במוח, להרגיש את הדם זורם, להרגיש את החיוך על הפנים, לאהוב את זה, לחיות את זה. זה ספורט בשבילי! ספורט זה דרך חיים. זה משהו שאני לא יכולה לתאר את חיי בלעדיי.
טיפולים בחברות היי-טק

טיפולים בחברות היי-טק

/
עובדים בחברת הייטק.... מכירים את זה שאתם שעות מול המחשב? הדד ליין מתקרב... חווים לחץ ומתח? מחקרים מראים כי אלו הם הגורמים המובילים לכאבי ראש, צוואר ועורף תפוסים, שרירים מכווצים, חרדה, דכדוך, דיכאון